Scroll to top

ABN AMRO OPEN | On Top Of Tennis 🎾

Na negen dagen, met een recordaantal van 142.000 bezoekers, zit de 6e editie erop. Dit jaar hebben we opnieuw mogen serveren en aces mogen slaan om te scoren tijdens het ATP 500 toernooi van Rotterdam.

Teamwork makes dreamwork
Dit jaar hebben we wederom meegewerkt aan de contentcreatie en -coördinatie. ABN AMRO Open staat voor meer dan alleen een sportevenement. In Ahoy werd dit jaar impact gemaakt, verschillende doelgroepen kwamen samen en deelden ervaringen met elkaar én mensen konden culinair genieten. ON TOP OF TENNIS door het verbinden en het verwelkomen van iedereen stond dit jaar centraal. Naast de vier pijlers connect, taste, experience en impact konden fans dit jaar meespelen, zowel binnen als buiten de courts. Fans werden spelers door een nieuw onderdeel: gamification.

Door middel van de social media kanalen konden we ieder (klein) moment delen. Van een jonge fan die een handtekening krijgt van zijn idool tot Richard Krajicek die meedoet aan blindtennis en een speler die een mooi punt maakt. We zoomen in op alle momenten, de connecties tussen spelers, fans, ballenjongens en iedereen daaromheen. Want iedereen hoort bij ABN AMRO Open! Zodat de fans alles konden meemaken, zelfs vanuit huis. Daarnaast was het de ambitie om zoveel mogelijk kaartjes te verkopen

In totaal zaten we in een team met 29 passievolle fotografen, schrijvers, editors, storymakers en camera-crew. Ook dit jaar hebben we met dit team ervoor kunnen zorgen dat de berichten in totaal 10.668.734 keer zijn weergegeven en dat we 2.587.152 fans hebben bereikt binnen en buiten de courts via Instagram, TikTok, Twitter, Facebook, LinkedIn en YouTube.

There is more to come
Naast het verzorgen en coördineren van de social media kanalen werden wij en Box to Box naar aanloop van het evenement ingezet voor een aantal andere werkzaamheden. Er werd een TV Commercial gemaakt van de tennisgekte in Rotterdam met spelers als Daniil Medvedev en Carlos Alcaraz.

Daarnaast kwamen ook de wegen van Box to Box uit bij ABN AMRO Open. Voor het Marriott Hotel, dat dit jaar voor het 20ste jaar het Official Tournament Hotel was, heeft Box to Box een jubileumlogo mogen ontwerpen. Dit logo was overal terug te vinden. In en rondom het hotel, in de lounge tijdens het toernooi en op de social media kanalen.

Dit jaar WE WENT ALL IN!

Related posts