Scroll to top

Central Events x Touché = 📈

Kop over kop met Central Events
We zijn trots om aan te kondigen dat we de vaste marketing- en communicatiepartner zijn geworden van Central Events. Na een succesvolle pitch hebben we de opdracht ontvangen om de online campagnes voor hun evenementen op te zetten, uit te voeren en te monitoren. Samen gaan we niet alleen de zichtbaarheid van deze evenementen vergroten, maar ook het aantal deelnemers significant laten groeien.

Over Central Events
Het Utrechtse organisatiebureau blinkt uit in sportieve evenementen, met een sterke focus op wielerevenementen. Bekende parels uit hun portfolio zijn onder andere de Ronde van Arnhem, Freedom Ride en de Climate Classic. Natuurlijk mogen we de ‘grote drie’ niet vergeten worden: de Giro d’Utrecht, de Tour d’Utrecht en de Vuelta a Utrecht. En voor wie in het buitenland graag actief is, is het verstandig om naar VeloTours te kijken. Ook onderdeel van Central Events.

Daarnaast organiseren ze ook andere sportieve en recreatieve activiteiten die deelnemers inspireren en verbinden. Jaarlijks trekken de evenementen duizenden deelnemers en supporters. Met ons #fanvanfans zetten we de schouders eronder om nóg meer mensen te verleiden deel te nemen. Dat we op kantoor zelf ook graag de fiets pakken mag geen verrassing zijn.

Samen werken aan groei
In deze samenwerking fungeren we als een verlengstuk van het marketingteam van Central Events. Onze focus ligt op het ontwikkelen en uitvoeren van gerichte online campagnes, met als doel de zichtbaarheid en betrokkenheid rondom de evenementen verder te vergroten. We zetten in op een nauwe samenwerking, waarbij we elke stap van strategie tot evaluatie – gezamenlijk aanpakken en optimaliseren.

Naast online campagnes bieden we ook ondersteuning bij andere marketing- en communicatiewerkzaamheden. Net zoals in een wielerwedstrijd schakelen we soepel tussen verschillende taken om de groei en zichtbaarheid van Central Events verder te versnellen. Niko Moreno Ruiz over de samenwerking: “We komen ze natuurlijk indirect al jarenlang tegen bij de verschillende projecten. Dat we nu ook écht gaan samenwerken geeft een hoop energie. En net zo belangrijk: een mooi ‘excuus’ nog vaker zelf te sporten en mee te doen. De eerste tocht is al geboekt!”

Een vliegende start met online campagnes
Onze samenwerking start dus met een sterke online-focus. Sinds medio december ‘draaien’ we al verschillende campagnes. Waarbij we net zoals bij de profs starten in het Italiaanse roze als het aankomt op de grote rondes. Central Events oprichter Martin de Ruiter: “We hebben het team van Touché leren kennen als echte sportgekken. Tel daarbij op dat ze al volop in het fietsen actief zijn en je snapt dat we uitkijken naar deze samenwerking.”

Related posts