In aflevering twee van de Fan van Fans Podcast duiken we het zwembad in. We gaan in gesprek met Carlijn Hofland, commercieel directeur van de Koninklijke Nederlandse Zwembond. Ooit actief in de financiële wereld, nu de drijvende kracht achter de commerciële ambities van de zwemsport. Met haar scherpe blik en flinke dosis daadkracht bouwt ze, samen met haar team, aan een stevig sportief én zakelijk fundament voor de bond.
Samen bouwen aan één ambitie
Met een ambitie zo helder als water: de KNZB wil de zwemsport verder professionaliseren. Carlijn vertelt hoe ze dat aanpakken, onder andere door samen te werken met partners die net zo gedreven zijn én ook niet bang zijn voor een nat pak. Of het nu gaat om openwaterzwemmen, waterpolo of synchroonzwemmen, de missie is duidelijk: heel Nederland in beweging, via het water.
Van visie naar actie met waterpoloclubs
De samenwerking tussen de KNZB en Touché Sportmarketing bleef niet bij een goed gesprek tussen Wouter en Carlijn. In deze aflevering hoor je hoe we samen de Eredivisie-waterpoloclubs een duwtje in de goede richting gaven. Met als resultaat: sterkere proposities, scherpere verhalen én sponsorpresentaties die meer indruk maken dan een bommetje van de plank. Het traject begon met een inspirerende themasessie, vol koffie en ideeën. Daarna doken we per club de diepte in tijdens werksessies waarin de clubs hun eigen sponsorpresentatie ontwikkelden. Op maat gemaakt en klaar om mee te scoren.
Een groei naar gezamenlijke structuur
De slag richting professionalisering is in volle gang. Doel: alle Eredivisieclubs commercieel op hetzelfde niveau. Want als je samen investeert in kwaliteit, creëer je ruimte om te groeien. Voor clubs, sporters én fans. En zeg nou zelf: wie wil er nou niet op de eerste rij zitten als het nieuwe waterpologoud in zicht komt?
🎧 Podcastprimeur: een nieuw synchroonzwemduo duikt samen het water in.
Wie ze zijn? Daar moet je toch echt zelf voor in het diepe springen. Luister hier!