Voor de Dutch Darts Championship ontwikkelden en voerden we een gefaseerde online campagne uit op de kanalen van Meta. Van maart tot eind mei werkten we in drie fases toe naar conversie. De campagne resulteerde in ruim 860.000 impressies, meer dan 9.500 klikken en een stevige opbouw van het remarketingbestand.
Van pixel tot podium
Naast de campagne-uitvoering richtten we ook de digitale infrastructuur in: van het overdragen van accountbeheer tot het activeren van tracking pixels en het structureren van de advertentieomgeving. Daarmee is een fundament gelegd voor datagedreven marketing bij toekomstige toernooien.
Content als aanjager
De advertenties werden ondersteund met krachtige visuals, slimme video’s en herkenbare creatives per funnel-fase. In samenwerking met PDC Europe ontwikkelden we formats die per fase verscherpt werden in boodschap en doelgroep.
Brede ervaring in de dartwereld
Deze samenwerking sluit aan op een portfolio waarin we al jaren met veel plezier opereren. Zo zijn we met Jack’s Casino titelsponsor van de World Series of Darts Finals in AFAS Live, activeren we voor KeukenConcurrent met Michael van Gerwen, trekken we op met de Nederlandse Darts Bond en begeleiden we Sportreizen.com als partner van de PDC.