Scroll to top

TT Festival = aan!🏍️🏁

Het #bestefeestjevanhetjaar rebranden? Jazeker. Al maandenlang werkten wij samen met onze ‘partners in content’ van Box to Box op volle snelheid aan de rebranding én het vieren van de 50e editie van het TT Festival.

Op volle snelheid richting de rebranding
TT Festival is hét feest van Assen. Negen dagen lang wordt de stad compleet omgetoverd tot een muzikaal spektakel vol energie, precies in de aanloop naar de beroemde TT van Assen. Maanden voor het festival startten wij onze motoren al eerder.

In november trapten we af met een belangrijke vraag: Wat ís TT Festival eigenlijk? Na de de bepaling van de strategie, waarin de meest verrassende combinaties op tafel kwamen, hebben we dit teruggebracht in het design: ruwe patronen, felle kleuren en een stijl die net zo uitgesproken is als het festival zelf. Met behulp van onze designs kleurde Assen volledig oranje, blauw en paars.

Een stijl die knalt van het scherm en in de stad!
We ontwikkelden een compleet nieuwe rebranding van het festival: een frisse, krachtige merkidentiteit die de ziel van TT Festival perfect weerspiegeld. Stoer, kleurrijk, feestelijk én uitnodigend: precies wat het festival nodig had. Binnen deze nieuwe visuele stijl ontwierpen we zowel een nieuw logo als een speciaal jubileumlogo voor de 50e editie.

Het merk ging leven in de hele stad. Dankzij de rebranding hebben we écht alles aangepakt. In totaal ontwierpen we meer dan 150 unieke items: van podiumdoeken tot toiletbordjes, van prijslijsten tot social media posts. Niemand in Assen kon om de nieuwe stijl heen.

We zijn nog niet gefinisht…
Meer dan 150 uitingen. Een compleet nieuwe stijl. Een stad die negen dagen lang feest ademde. Rebranden is één ding, maar dit was écht het #bestefeestjevanhetjaar om aan mee te werken. Oh, en we zijn nog niet klaar.. Het centrum van Assen staat nog één TT-verrassing te wachten. Daarover later meer..

 

Related posts