De 50e editie van ABN AMRO Open was een groot succes. Niet alleen vanwege het toernooi zelf, maar ook vanwege een bijzonder initiatief dat maanden eerder van start ging. In het kader van het 50-jarig bestaan van ABN AMRO Open werd er impact gemaakt door heel Nederland.
Samenwerkende foundations
Vijftig mensen die iets bijzonders hebben gedaan binnen de maatschappij werden vanuit de Krajicek Foundation, Esther Vergeer Foundation en ABN AMRO Foundation in het zonnetje gezet met een Gouden Bal. Deze vijftig mensen ontvingen twee tickets voor de finale van het 50e ABN AMRO Open, inclusief een lunch met toernooidirecteuren Richard Krajicek en Esther Vergeer.
Verlengstuk team Ahoy
Om deze 50 bijzondere mensen een podium te geven, mochten we als verlengstuk van Ahoy samenwerken met de genoemde foundations en partners als ABN AMRO en Gemeente Rotterdam. Tijdens zeven uitreikmomenten door heel Nederland werden de Gouden Ballen uitgereikt door Jan Kooijman, Robert Swaak, Ruben Spaargaren, Esther Vergeer, Richard Krajicek, Jolanda Jansen en Botic van de Zandschulp. Jamie Trenité zorgde als presentator van alle uitreikmomenten voor een goed verloop. De laatste uitreiking vond plaats tijdens de loting in Ahoy, de vrijdag voor het toernooi.
Teamspeler
De organisatie, productie, afstemming met partners en content creatie van dit mooie project werd verzorgd door het team van Touché Sportmarketing. Het was een goed samenspel tussen de verschillende partijen, zodat deze vijftig bijzondere mensen werden gewaardeerd voor hun inzet.
Benieuwd naar alle video’s van dit bijzondere project? Bezoek dan de social media kanalen van ABN AMRO Open en beleef de toer mee.