Airsoft zit in de lift. Meer en meer spelers weten de sport te vinden. Niet voor niets is de NABV jaarlijks terug te vinden in de lijstjes van de snelst groeiende sportbonden. Wanneer sporters eenmaal kennismaken, zijn ze al snel overtuigd van airsoft en blijken dan ook ware ambassadeurs. Kortgezegd: des te meer mensen de sport leren kennen, des te sneller airsoft zich verspreidt. In opdracht van NABV hebben we de nieuwe campagne ‘We Are Airsoft’ uitgerold, met het doel om het imago van de sport te veranderen.
Unieke verhalen
‘We Are Airsoft’ laat je kennis maken met zes leden van de NABV. Zo leren we bijvoorbeeld de van oorsprong Friese Annelies kennen. Voor haar werk als röntgenlaborant is ze druk bezig met het bevolkingsonderzoek naar borstkanker. In de campagne vertelt ze wat de sport airsoft met haar doet, en hoe ze hier op onverwachte wijze mee in aanraking kwam. Ook stukadoor Tommie doet zijn verhaal. Hij vertelt over zijn ambitie om een eigen airsoft-locatie te openen, en over de obstakels die hij hierbij treft. Iedere airsofter heeft een uniek verhaal en iedereen beleeft de sport op een andere manier. Dit is de kracht van airsoft.
Uitvoering
Samen met Box to Box zijn we verantwoordelijk geweest voor het bedenken en uitvoeren van deze campagne. Van concept tot fotoshoot en van copy tot postertool. Het team werd logischerwijs gecomplementeerd door NABV-collega’s Milko van Golberdinge en Nicole Masolijn waardoor de content naadloos aansluit op de doelgroep.
Ontdek hier alle unieke verhalen van de NABV-leden en maak je eigen visual!