Scroll to top

‘Wie checkt jou’ campagne on tour!

Landelijke campagne incl. activatie tour en PR-strategie. Ieder jaar verdrinken in Nederland zo’n honderd mensen in open water, en nog meer zwemmers raken in de problemen en moeten gered worden door hulporganisaties zoals de KNRM en de Reddingsbrigade. Om dit zorgwekkende aantal te verminderen, krijgt de jaarlijks terugkerende campagne “Veilig in en uit het water” een vervolg. Deze bewustwordingscampagne, die mensen informeert over de risico’s van zwemmen in open water, heeft als doel het gedrag en risicobewustzijn van zwemmers te vergroten. Dit jaar lanceert de campagne een nieuwe insteek genaamd “Wie Checkt Jou?”, gericht op het creëren van bewustwording over de omstandigheden waarin men het water betreedt en wie er op hen let vanaf de kant.

Van Terschelling tot Zuid Limburg
Onder de coördinatie van de Nationale Raad Zwemveiligheid wordt de “Wie Checkt Jou?” campagne ondersteund door een breed netwerk van partners, waaronder de gemeente Den Haag, Europarcs, de KNRM, Leisurelands, NIVZ, Reddingsbrigade Nederland en Rijkswaterstaat. Om dit jaar een grotere impact te bereiken, wordt er een zomertour georganiseerd. Gedurende drie maanden zal de campagne zichtbaar zijn op relevante locaties en evenementen door heel Nederland. Zo zal de tour onder andere halt houden bij het strand van Terschelling tijdens het Oerol Festival, recreatiegebieden van Leisurelands, diverse vakantieparken van Europarcs, het Search and Rescue Event in Katwijk en het strand van Zandvoort.

Samenwerking toonaangevende organisaties
De “Wie Checkt Jou?” campagne is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen diverse partijen zoals Europarcs, de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM), Leisurelands, NIVZ, Reddingsbrigade Nederland, Rijkswaterstaat en de KNZB. Door gezamenlijk de waarde van de campagne in te zien en zich hieraan te verbinden, dragen zij bij aan het vergroten van de bewustwording en het bevorderen van zwemveiligheid in Nederland.

Van strategie & PR tot content & organisatie
Als betrokken bureau dragen wij zorg voor een soepele uitrol van de campagne. Zo zijn we creatief en strategisch als partner aangehaakt met coördinator Nationale Raad Zwemveiligheid, ligt het ontwikkelen en uitrollen van het PR-beleid bij ons, produceren we de content met Box to Box en wordt de volledige promo-tour georganiseerd. Met minimaal 5-tal stops en volop regionale én landelijke media-aandacht wordt de sportzomer goed benut!

Related posts