De tweede keer, dus inmiddels traditie. Jaarlijks geven we, in plaats van onszelf te hypen met een recap van ons jaar, een campagne weg. Aan een sportorganisatie die zijn verhaal nóg beter wil vertellen. En dit jaar is, na overleg met de notaris, de gelukkige geworden: RBC Roosendaal.
Maar we zetten niet alleen onszelf in de spotlight. ‘Geen Champagne maar Campagne’ is terug. Geen standaard feelgoodfilm, maar een campagne die we weggeven. Net als vorig jaar kregen we ook nu weer support uit de sport. Dit keer van Vincent van der Voort, die met zijn pijlen feilloos richting de bullseye ging.
RBC Roosendaal is op de weg terug. Van faillissement in 2011 naar opnieuw beginnen. Vanaf de vijfde klasse stap voor stap omhoog, met promotie naar de derde divisie als resultaat. Met volle tribunes bij grote wedstrijden, een club die weer leeft in de stad en een achterban die er staat. Achter de schermen groeit ook het fundament, met een sterk regionaal netwerk en duidelijke ambities richting de toekomst. De koers is helder: doorgroeien en bouwen aan een club die sportief, commercieel en maatschappelijk een rol van betekenis speelt in West-Brabant en Zeeland.
En dus gaan we aan de slag. We scherpen de positionering van RBC aan en vertalen die door naar een propositie richting grotere partners en merken. Een verhaal dat raakt en uitnodigt om aan te haken. Richting het nieuwe seizoen bouwen we dit uit tot een duidelijke sponsorpropositie, waarmee RBC zijn ambitie krachtig neerzet en verder kan groeien.
En natuurlijk gaan we uiteindelijk wél voor champagne. Terug naar het profvoetbal!
Wil je meer weten over dit project? fan@touchesportmarketing.nl